tisdag 27 december 2011

Året Kortfattat 2011

Januari - Jag började skolan igen efter 6 veckors paus började Hammarö Iv. Hade även ponnyn Burnit som just då var skadad och stog endast promenader. Jag var även tillsammans med Jimmy Danell.

Februari - Blev tillsammans med Dennis ifrån Arvika hade Burnit kvar och han stog ute på Nytorp mot trossnäs gård i ett privat trav stall. Han var halt till och från men jag kunde sitta på och skritta honom korta stunder.

Mars - Var fortfarande tillsammans med Dennis från Arvika. Burnit blev frisk och vi började sätta igång honom lite lätt. Gick fortfarande iv på Hammarö gymnasiet 1 dag i veckan och pluggade upp engelskan så jag skulle få ett g och komma in på ett gymnasie senare om jag ville hade inte alls några planer på att fortsätta skolan till hösten just då.

April - Burnit var fullt frisk och igång. Åkte även till Jarle med medryttaren Jenny Andersson i 4 dagar på hoppläger trivdes super bra där uppe och jag å Burnit fick mycket bra träning. I slutet av April så flyttades Burnit från nytorp till Karlstad ridklubb i Alster. Hände även lite för mycket i stan denna månaden och hamnade i fel umgänge!

Maj - Jag hade kvar Burnit men han var åter halt igen så det var bara korta promenader som gällde. Jag mådde verkligen dåligt över det. Jag och Dennis gjorde även slut denna månaden men det var inget som jag blev så speciellt ledsen över. Jag började även umgås mkt med Joel och annat folk mkt fester och så träffade även en kille där vid namn Jonas S som jag blev kär i vi höll på och så. Gick även iv fortfarande och jag fick göra nationella prov i engelska och jag fick betyget godkänt så där slutade min tid på iv.

Juni - 1 juni så fyllde jag 17år åkte även till Liseberg med klassen då på min födelsedag det var super skoj. Umgicks fortfarande med fel umgämge och det var inte så bra. Men jag levde livet och tyckte allt var bra fast jag döljde att jag mådde dåligt. Slutade även at umgås med Jonas S då.

Juli - Livet forsatte och jag umgick med fel folk. Burnit var halt och vi fick äntligen een vetrinär tid så vi åkte in och spruta hans ben osv. Han stog i 2 veckor sedan var han helt återstäld. Åkte till Kroatien i slutet av juli med familjen + larsas mamma och pappa och Josefin Hedin var borta i 2 veckor och vi kom hem i början av augusti. Jag var då tillsammans med Jonas Vestling från Söderhamn hade träffat han här i Karlstad hos William Lewin. Var även ner till Liseberg med kompisar vi var 3 fulla bilar som åkte ner.

Augusti - Jag tog det stora beslutet att börja skolan så jag sökte till Brand Skydd och Säkerhet och jag kom in och började i slutet av månaden. Var även uppe i Söderhamn nästan en vecka och det var sista gången som jag träffade Jonas Vestling med för det tog slut mellan oss det var en väldigt jobbigt tid och jag började gå hos en läkare. Började sedan på Hammarö men beslutade mej snabbt för att sluta. Träffade även en kille i klassen som hette Valentin.

September - Var på läger och det blev knas bytte skola till Plusgymnasiet stylist en klass med bara tjej ah förutom 1 kille. Blev tillsammans med Valentin och jag började få ordning på livet efter 2 veckors utegångsförbud. Började umgås mkt med Catrin Opperman från Skoghall och hon är en super tjej! Kunde även rida Burnit helt nu!

Oktober - Mamma fyllde 48år. Burnit var helt igång. Började även rida ridlektion på honom och det var super roligt började med hopp och dressyr träningar hade även Ellen och Felicia som red honom ibland när jag inte kunde. Jag och Valentin gjorde slut och vi bråkade väldigt mycket det var en jobbig månad.

November - Första klubbhoppningen på 1 år det var super roligt hoppade bara 60cm pga min hopprädsla men vi kom runt felfritt och fick rosett med. Red även kvar i ridgruppen då. Gick i skolan på plusgymnasiet tycket att det började bli väldigt tråkigt. I slutet av månaden började jag även prata med en kille som heter Marcus jag blev snabbt kär men insåg ganska snabbt att jag inte hade någon chans men jag fortsatte kämpa men jag la ner det dära efter ett tag. Hade även fått ordning på mitt liv.

December - Bråk i skolan och polis inblandade pga att jag fick så mycket hotelser på mej en jobbig period var nära på att hoppa av flera gånger men jag tänkte att jag måste kämpa och kunna gå klart 1an på gymnasiet. Pratade även med Marcus men det kom in en annan kille i bilden senare vid nman ****** kan tyvärr inte nämna hans namn. Jag umgås med han fortfarande och hoppas på någonting där. Burnit är halt till och från igen men har honom tillsalu ska in med han till vetrinären och fixa till det dära på honom. Just nu är han inte halt så det blir en igång sättning i veckan.





over and out Issa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar