lördag 22 oktober 2011

Lördag

Kl är 21.53 och jag ligger hemma och har jätte tråkigt. Men det är ändå skönt att inte dra ut jämt också.

Idag har det varit en hel dag i stallet. Cassie förra ägaren till Burnit kom och red till honom lite åt mej idag. Han har varit lite stönig och inte riktigt lyssnat så hon kom och läxa upp honom lite grann. Hon hoppade även  lite grann men ändå mycket dressyr. Burnit ville inte alls vara med i början han mest bockade och ställde sej på bakbenen osv.


Ja som sagt Burnit stog mera på 2 ben än på 4. Men hon red ca 1 timme och efter ett tag började han bli snällare. Det gäller bara att vara bestämd och inte låta han göra precis hur han vill för då blir dom för bekväma och det är verkligen inte bra!




Snygg heeest har jag iaf ^^ Sedan hoppade jag upp en sväng och Cassie hade lite dressyr träning för mej. Det gick bra efter en halvtimmas jobb ungefär. Men vill man bli nått så måste man bli puschad HÅRT precis som Cassie har och jag vill bli lika duktig med Burnit som hon är med honom. Sedan så skrittade hon ut för han brukar alltid knövla ute med men hon lärde mej några tips på hur jag skulle göra för att han skulle lyssna på mej och jag tror dom kommer hjälpa!
Min mys ponny det <3



over and out Issa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar